Language:

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - selahattin

Sayfa: [1] 2 3 ... 20
1
İstek ve Öneriler / Ynt: Pisi 1.2 kullananlar için firefox
« : 13 Ağustos 2017, 02:20:55 »
merhaba arkadaşım bende firefoxu güncelemeye kalktım verdiğin linkten firefox bin paketi indirdim fakat indirdikten sonra kurulum aşamasında bu paketin pisi linux 1.0 il3 uyumlu olmadığını belirtti

firefox-bin paketi, PisiLinux 1.0 sürümü ile uyumlu değil.


2
Haber ve Duyurular / Ynt: MEBİS LİNUX ÇIKTI
« : 07 Mayıs 2017, 12:09:23 »
yapan arkadaşların eline sağlık güzel ve kullanışlı bir çalışma olmuş sanırım bazı okullar ve öğretmenler bunu seveceklerini umuyorum çünkü videodan izlediğim kadarıyla okulların ve öğretmenlerin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak gibi duruyor

3
geçenlerde bizim biraderle linuxu tartışıyorduk oda linux türevi olan ubuntuyu ta avusturyada iken kullanmaya başlamış dediki abi ben ubuntuyu bir defa bilgisayarıma kurdum ondan sonra her sürüm yükseltme olduğu zaman sadece güncelleme yoluyla yapıyorum yetiyor biz ise hep yeniden indirip kurmaya çalışıyoruz buda linuxa yeni başlıyanlar için biraz sıkıntı yani angarya olmaya başlıyor ondan sonra vazgeçiyorlar pisi linuxu sevdirmek için ne yapılması gerekiyorsa yapalım insanları tekrar tekrar kurdurmaktan kurtaralım inanınki sadece pisi linux için pardus 2009 dan başlıyarak kurulum cd leri oluşturmaya başladım hemen hemen her sürüm için bir cd var.

4
Kurulum / Ynt: pisi linux kernel 4.8.13
« : 08 Mart 2017, 13:51:50 »
arkadaşım senin gönderdiğin videoya bir göz attım sen pisi 2.0 beta sürümünü yüklemişsin zaten beta sürümü deneme amaçlı bazı bilgisayarlarda görülen veya gözükecek aksaklıkları geliştirici arkadaşlar zamanla düzeltecekler beklersen 18 martta stable sürümü gelecek zaten ozaman düzelir.

5
Kurulum / Ynt: pisi linux kernel 4.8.13
« : 08 Mart 2017, 13:37:51 »
arkadaşım mesa dediğimiz olay bütün linux işletim sistemlerinde geliştiricilerin eski ekran kartlarından dolayı çalışması için geliştirdikleri ortak ekran kartı yazılımıdır.yanılmıyorsam şuanda kullanılan mesa 1.2 sürümüdür zaten paket yöneticisinden mesa diye yaz bilgisayarında hangi sürümün kurulu olduğunu görürsün.

6
Kurulum / Ynt: pisi linux kernel 4.8.13
« : 07 Mart 2017, 16:18:24 »
hangi pisi yi kurdun 1.2 ise ben kullanıyorum eğer kendi ekran kartını kullanmak istiyorsan eski ekran kartları kurulamıyor ancak yeni ekran kartı kullanıyorsan depodan onlarla ilgili birşeyler var birde şu var zaten bütün linux kullanıcıları ati ekran kartı kullananlar bilhassa mesa genel ekran kartını kullanabiliyorlar .

7
Kurulum / Ynt: pisi linux kernel 4.8.13
« : 28 Şubat 2017, 15:33:26 »
arkadaşlar kernel 4.8.13 pisi linux 1.2 de kurmuştum burada driverlerin bır kısmını kurdum fakat arka planda çalışan bir iki sayfa  açıldığında internette gezinirken donmalar oluyor fakat kernel 3.19 da arka planda ne kadar sayfa açılırsa açılsın hiçbir kasma olmuyor acaba kernel 4.8.13 kernelde ne eksik yüklemiş olabilirim veya neleri güncellemem gerkiyor?

8
Yazılım / Ynt: k3b problemi
« : 25 Şubat 2017, 22:44:36 »
Sorununuzu daha açık bir şekilde anlatabilir misiniz? Yazıma önem gösterelim lütfen.

arkadaşım sanırım çok açık yazdığımı sanıyorum belki karışık gelebilir elimde eski vcd videolar var bunları cd bozullmadan bilgisayara atmam lazım

9
Yazılım / k3b problemi
« : 25 Şubat 2017, 17:20:10 »
arkadaşlar ben bilgisayara cd den film ve eski videoları k3b ile bilgisayara yüklemeye kalktığımda videonun içeriye aktarıldığını ve herhangi bir problem olmadığını fakat neticece video klasörünü açıp filmi izlemeye başladığımda videonun sadece 7 dakikalık bölümü bilgisayarda kayıtlı gözüküyor ayrılan bölümde 12 gb yer gözüküyor video zaten 700 mb hata nerde.

10
Yazılım / Ynt: Flash güncelleme
« : 12 Şubat 2017, 17:18:56 »
merhaba arkadaşım acaba bu son zamanlarda yukarıda verdiğin şekilde flash ı güncelledinmi çünkü ben denedim olmuyor
sonuç aşağıdaki gibi kalıyor.

[email protected]_linux1 ~ $ sudo pisi bi https://raw.githubusercontent.com/pisilinux/PisiLinux/master/main/network/plugin/flashplugin/pspec.xml
Parola:
pspec.xml                      (10.0 KB)100%     20.42 MB/s [00:00:00] [tamamlandı]
actions.py                     (736.0  B)100%      8.76 MB/s [00:00:00] [tamamlandı]
DEBUG: ComponentDB initialized in 0.0120449066162.
DEBUG: RepoDB initialized in 0.000365018844604.
DEBUG: InstallDB initialized in 0.0126171112061.
translations.xml               (342.0  B)100%      3.89 MB/s [00:00:00] [tamamlandı]
Kaynak paket inşa ediliyor: flashplugin
component.xml                  (47.0  B)100%    527.43 KB/s [00:00:00] [tamamlandı]
Kaynak http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/pdc/11.2.202.491/install_flash_player_11_linux.i386.tar.gz adresinden indiriliyor
DEBUG: Uzak dosyaya erişilemedi. Dosyanın yarım kalan parçası silinecek.
Geri düşüm adresi http://source.pisilinux.org/1.0/install_flash_player_11_linux.i386.tar.gz deneniyor.
DEBUG: Uzak dosyaya erişilemedi. Dosyanın yarım kalan parçası silinecek.
*** 0 hata, 1 uyarı
Program sonlandırıldı.
"http://source.pisilinux.org/1.0/install_flash_player_11_linux.i386.tar.gz" hedef dosyasına erişilemedi: [Errno 14] HTTP Error 404 - Not Found
Genel yardım için lütfen 'pisi help' komutunu kullanınız.
[email protected]_linux1 ~ $

11
İstek ve Öneriler / kde 4 ten kde 5 yükseltme
« : 05 Şubat 2017, 19:58:46 »
merhaba arkadaşlar acaba kde4 ten kde 5 e yükseltme nasıl yapılır bunu yapan herhangi bir arkadaşımız varmı

12
Gönüllü Çalışmalar / Ynt: Pisileyen Program
« : 03 Şubat 2017, 16:07:40 »
Evet, debkur bu iş için yapıldı.

merhaba mecazi acaba herhangi bir deb paketi pisi linux için debkur ile nasıl yapılacağı ile ilgili açıklamalı olarak yazarmısınız

13
Yazılım / Ynt: Flash güncelleme
« : 03 Şubat 2017, 15:19:15 »
selam
ben her hafta flash güncelliyorum
 öncelikle pisilife deposunu bir seferlik ekleyin , 
sudo pisi ar pisilife https://github.com/pisilinux/pisilife/raw/master/pisi-index.xml.xz
peşindende güncellemenizi yapın.
sudo pisi bi https://raw.githubusercontent.com/pisilinux/PisiLinux/master/main/network/plugin/flashplugin/pspec.xml


merhaba arkadaşım acaba bu son zamanlarda yukarıda verdiğin şekilde flash ı güncelledinmi çünkü ben denedim olmuyor
sonuç aşağıdaki gibi kalıyor.

[email protected]_linux1 ~ $ sudo pisi bi https://raw.githubusercontent.com/pisilinux/PisiLinux/master/main/network/plugin/flashplugin/pspec.xml
Parola:
pspec.xml                      (10.0 KB)100%     20.42 MB/s [00:00:00] [tamamlandı]
actions.py                     (736.0  B)100%      8.76 MB/s [00:00:00] [tamamlandı]
DEBUG: ComponentDB initialized in 0.0120449066162.
DEBUG: RepoDB initialized in 0.000365018844604.
DEBUG: InstallDB initialized in 0.0126171112061.
translations.xml               (342.0  B)100%      3.89 MB/s [00:00:00] [tamamlandı]
Kaynak paket inşa ediliyor: flashplugin
component.xml                  (47.0  B)100%    527.43 KB/s [00:00:00] [tamamlandı]
Kaynak http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/pdc/11.2.202.491/install_flash_player_11_linux.i386.tar.gz adresinden indiriliyor
DEBUG: Uzak dosyaya erişilemedi. Dosyanın yarım kalan parçası silinecek.
Geri düşüm adresi http://source.pisilinux.org/1.0/install_flash_player_11_linux.i386.tar.gz deneniyor.
DEBUG: Uzak dosyaya erişilemedi. Dosyanın yarım kalan parçası silinecek.
*** 0 hata, 1 uyarı
Program sonlandırıldı.
"http://source.pisilinux.org/1.0/install_flash_player_11_linux.i386.tar.gz" hedef dosyasına erişilemedi: [Errno 14] HTTP Error 404 - Not Found
Genel yardım için lütfen 'pisi help' komutunu kullanınız.
[email protected]_linux1 ~ $


14
arkadaşlar deb paketlerini kullanma oranı linux içerisinde en fazla kullanıcı ve geliştiricisi olan olduğu içindir çünkü bildiğim kadarıyla avrupa ve bilhassa amerikada windows yerine linux türevleri kullanılmaktadır bunu nerden biliyorum hepiniz avatar filmini duymuş veya görmüşsünüzdür bu filmin tüm animasyonları linux ile yapılmıştır bakmayın bize genellikle teknolojiyi hazır hiçbirşeye kafa yormak istemeyen ülkelerde windows kullanılıyor çünkü kolaylarına geliyor.Eğer araştırmalara bakarsanız genelde gelişmiş ülkelerde linux türevleri kullanılıyor.

15
Kurulum / Ynt: pisi linux kernel 4.8.13
« : 22 Ocak 2017, 01:18:15 »
arkadaşlar geçen gün kernel 4.8.13 githuba dan kurdum driverleri de indirdim fakat kablosuz interneti aktifleşmiyor acaba nasıl aktifleştirebilirim.

arkadaşlar ben kernel 4.8.13  ü pisi linux 2.0 beta 2 de denemiştim burada yukarıda değindiğim gibi kablosuz internette sorun yaşamıştım farklı bir şey denedim ve pisi linun 1.2 yi tekrar kurup kernel 4.8.13 githubdan kurdum ve süper çalışıyor.Biliyorsunuz pisi 1.2 kernel 3.19 kullanıyor yapmanız gereken sistemi güncelleyin daha sonra konsoldan aşağıda verdiğim adresten kurulumu yapınız

 pisi bi https://raw.githubusercontent.com/pisilinux/core/master/kernel/kernel/pspec.xml
 
daha sonra
sudo pisi it*.pisi

sistem kurulum  yapıp bitirecek iyi kullanmalar

Sayfa: [1] 2 3 ... 20
Yukarı Çık & Back to Up